. .
Français
France
Livres similaires
Autres livres qui pourraient ressembler au livre recherché:
Outils de recherche
s'inscrire

Connectez-vous avec Facebook:

S'inscrire
Mot de passe oublié?


Historique de recherche
Liste pense-bête
Liens vers eurolivre.fr

Partager ce livre sur…
Livre conseillé
Actualités
Conseils d'eurolivre.fr
Publicité
Annonce payée
FILTRE
- 0 Résultats
prix le plus bas: 12,19 €, prix le plus élevé: 112,82 €, prix moyen: 67,46 €
Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic - Anustup Basu
Livre non disponible
(*)
Anustup Basu:

Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic - nouveau livre

2004, ISBN: 9780748641024

ID: 978074864102

This study of popular Indian cinema in an age of globalisation, new media, and metropolitan Hindu fundamentalism focuses on the period from 1991 to 2004. Popular Hindi cinema took a certain spectacular turn from the early nineties as a signature ''Bollywood style'' evolved in the wake ofliberalization and the inauguration of a global media ecology in India. Films increasingly featured transformed bodies, fashions, life-styles, commodities, gadgets, and spaces, often in non-linear, ''window-shopping'' ways, without any primary obligation to the narrative. Flows of desires, affects, and aspirations frequently crossed the bounds of stories and determined milieus. One example is the film Haqeeqat that featured poor working class protagonists, but romantic musical sequences transported them abruptly to Switzerland, with the actors now dressed in designersuits. Basu theorises this overall cinematic-cultural ecology here as an informational geo-televisual aesthetic.This book connects this filmic geo-televisual style to an ongoing story of the uneven globalizing process in India. Basu argues that ''Bollywood'' is not so much indicative of a uniquely Indian modernity coming into its own; rather it is symptomatic of a pure techno-financial modernization that comeswithout a political modernity. Bollywood in the Age of New Media therefore explains how the irreverent energies of the new can actually be tied to conservative Brahminical imaginations of class, caste, or gender hierarchies. Using a wide-ranging methodological approach that converses withtheoretical domains of post-structuralism, post-colonialism, and film and media studies, this book presents a complex account of an India of the present caught between brave new silicon valleys and farmer suicides. Anustup Basu, Books, Entertainment, Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic Books>Entertainment, Oxford University Press

Nouveaux livres Indigo.ca
new Free shipping on orders above $25 Frais d'envoizzgl. Versandkosten, Livraison non-comprise
Details...
(*) Livre non disponible signifie que le livre est actuellement pas disponible à l'une des plates-formes associées nous recherche.
Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic (Journal of Beckett Studies) - Anustup Basu
Livre non disponible
(*)

Anustup Basu:

Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic (Journal of Beckett Studies) - edition reliée, livre de poche

ISBN: 0748641025

[SR: 3133932], Gebundene Ausgabe, [EAN: 9780748641024], Edinburgh Univ Pr, Edinburgh Univ Pr, Book, [PU: Edinburgh Univ Pr], Edinburgh Univ Pr, 64299011, Filme, 64300011, Adaptionen, 195526011, B-Movies, 64302011, Biographien, 195525011, Dokumentarfilme, 64310011, Drehbücher, 54281011, Enzyklopädien, 64303011, Filmkunst, 64306011, Führer & Rezensionen, 64307011, Geschichte & Kritik, 64308011, Industrie, 64309011, Nachschlagewerke, 64304011, Regie & Produktion, 195527011, Theorie, 64311011, Verfassen von Drehbüchern, 64312011, Video, 64226011, Unterhaltung & Kultur, 54071011, Genres, 52044011, Fremdsprachige Bücher

livre d'occasion Amazon.de (Intern...
FastMedia "Versenden von USA"
Gebraucht Frais d'envoiInnerhalb EU, Schweiz und Liechtenstein (sofern Lieferung möglich). Versandfertig in 1 - 2 Werktagen (EUR 3.00)
Details...
(*) Livre non disponible signifie que le livre est actuellement pas disponible à l'une des plates-formes associées nous recherche.
Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic (Journal of Beckett Studies) - Anustup Basu
Livre non disponible
(*)
Anustup Basu:
Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic (Journal of Beckett Studies) - edition reliée, livre de poche

2010

ISBN: 9780748641024

ID: 585045939

Edinburgh University Press, 2010-11-05. Hardcover. Used:Good. Buy with confidence. Excellent Customer Service & Return policy. Ships Fast. Expedite Shipping Available., Edinburgh University Press, 2010-11-05

livre d'occasion Biblio.com
Ergodebooks
Frais d'envoi EUR 13.22
Details...
(*) Livre non disponible signifie que le livre est actuellement pas disponible à l'une des plates-formes associées nous recherche.
Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic (Journal of Beckett Studies)
Livre non disponible
(*)
Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic (Journal of Beckett Studies) - livre d'occasion

ISBN: 0748641025

ID: 17317513452

[EAN: 9780748641024], Gebraucht, guter Zustand, Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic (Journal of Beckett Studies), [PU: Edinburgh University Press]

livre d'occasion Abebooks.de
BookSleuth, Sanford, NC, U.S.A. [58350165] [Rating: 4 (von 5)]
NOT NEW BOOK Frais d'envoi EUR 28.17
Details...
(*) Livre non disponible signifie que le livre est actuellement pas disponible à l'une des plates-formes associées nous recherche.
Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic (Journal of Beckett Studies) - Anustup Basu
Livre non disponible
(*)
Anustup Basu:
Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic (Journal of Beckett Studies) - edition reliée, livre de poche

2010, ISBN: 0748641025

ID: 9014214542

[EAN: 9780748641024], [PU: Edinburgh University Press]

livre d'occasion Abebooks.de
ExtremelyReliable, RICHMOND, TX, U.S.A. [8304062] [Rating: 4 (von 5)]
Frais d'envoi EUR 13.22
Details...
(*) Livre non disponible signifie que le livre est actuellement pas disponible à l'une des plates-formes associées nous recherche.

< Retour aux résultats de recherche...
Détails sur le livre
Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic
Auteur:

Basu, Anustup

Titre:

Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic

ISBN:

0748641025

This is a study of popular Indian cinema in the age of globalisation, new media, and metropolitan Hindu fundamentalism, focusing on the period between 1991 and 2004.

Informations détaillées sur le livre - Bollywood in the Age of New Media: The Geo-Televisual Aesthetic


EAN (ISBN-13): 9780748641024
ISBN (ISBN-10): 0748641025
Version reliée
Date de parution: 2010
Editeur: EDINBURGH UNIV PR
256 Pages
Langue: eng/Englisch

Livre dans la base de données depuis 26.08.2010 11:36:21
Livre trouvé récemment le 16.07.2016 06:22:27
ISBN/EAN: 0748641025

ISBN - Autres types d'écriture:
0-7486-4102-5, 978-0-7486-4102-4

< Retour aux résultats de recherche...
< pour archiver...
Adjacent Livres